۲ دلیل مهم ورشکستگی شرکت ها

۲ دلیل مهم ورشکستگی شرکت ها

به گزارش بتن آنلاین، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) فرآیند انبارداری را فرایندی هزینه بر برای شرکت ها دانست و اظهار داشت: بیشترین دلیل ورشکستگی شرکت ها ناشی از نبود بازار و فروش است، نه به علت نبود تکنولوژیکی و عدم توان علمی.


به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر محمد حسن زاده در همایش معرفی پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی جیتکس دبی که بامداد امروز در خانه نوآوری ایران در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، اضافه کرد: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، بازوی علمی حوزه فناوری اطلاعات است و حضور ما در کنار سازمان توسعه تجارت و نمایشگاه بین المللی جیتکس به واسطه برگزاری و مدیریت کنفرانس شهر هوشمند این نمایشگاه بین المللی است.
وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۴ دبی هم این کنفرانس برگزار می شود، افزود: هماهنگی برای حضور میهمانان برای این نشست در حال انجام می باشد.
حسن زاده اظهار نمود: آنچه که برآورد می شود، اینست که شرکت ها بخصوص شرکتهای دانش بنیان در کشور بیشتر روی تولید و ساخت محصول متمرکز شدند و کمتر در رابطه با فروش و سود خود صحبت می کنند؛ ازاین رو است که ویترین این شرکت ها شامل محصولات متنوعی است و هر چه بیشتر باشد. به آن افتخار می کنند.
رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران خاطرنشان کرد: در سیاست های کلان کشور هم سالیان سال است که روی تولید تمرکز شده، ولی بهتر بود که روی فروش تمرکز شود؛ چون که اگر محصولی، مشتری و فروش داشته باشد، میتوان برای تولید بیشتر آن برنامه ریزی کرد.
وی افزود: استراتژی شرکت ها بر تولید استوار شده، در حالیکه زنجیره تأمین از تهیه مواد اولیه، پژوهش و توسعه، نوآوری شروع و تا ساخت نمونه اولیه و صنعتی و ورود به بازار ادامه خواهد یافت.
حسن زاده انبارداری را فرایندی هزینه بر برای شرکت ها و باعث ورشکستگی آنها دانست و تصریح کرد: بیشترین دلیل ورشکستگی شرکت ها ناشی از نبود بازار و فروش است، نه به علت نبود تکنولوژیکی و عدم توان علمی.
رئیس پژوهشگاه ایرانداک با تکیه بر این که فروش به اندازه تولید ساده نیست و بسیار پیچیده است، افزود: در فرآیند فروش مفاهیمی چون خدمات بعد از فروش، رقابت با رقبا، بازنمایی محصولات برای خریداران و مذاکره معنا می یابد.
وی جیتکس را فرصتی برای نمایش محصولات دانست و اظهار داشت: نقص تاریخی ما در فروش محصولات و بازاریابی، مذاکره است. متاسفانه شرکت ها برای فروش تنها بازار داخلی را هدف گذاری می کنند، ولی ماشین های چینی که حالا در ایران مشاهده می نماییم در خیابان های پکن دیده نمی شوند. محصولاتی که در کشورهای مختلف مصرف می شود، لزوما وارد بازار شرکت تولیدکننده نمی شود.
حسن زاده با طرح این سؤال که چرا حضور ایران در نمایشگاه های کشورهای همسایه کمرنگ است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بازار را توسعه دهیم، باید روی سرمایه گذاران خارجی حساب باز نماییم و برای پشتیبانی از شرکت ها ضروری است تا ۸۰ درصد حمایت های ما روی فروش محصولات متمرکز شود.
وی، جیتکس را فرصتی برای توجه بیشتر روی فروش و نمایش محصولات توصیف کرد و اظهار داشت: شرکت ها با حضور در نمایشگاه ها با شیوه های مذاکره آشنا می شوند، ضمن آن که به توانمندشدن آنها هم کمک می نماید.



1403/06/25
15:57:07
5.0 / 5
35
تگهای خبر: تكنولوژی , توسعه , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
Beton Online بتن آنلاین

دوستهای بتن آنلاین
Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد