ساماندهی پروازهای تأخیری و ابطالی در روزهای نوروز
بتن آنلاین: معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری نحوه نظارت سازمان هواپیمایی بر عملیات هوانوردی و رعایت حقوق مسافر را تشریح نمود.
به گزارش بتن آنلاین به نقل از مهر، سید حمیدرضا صانعی معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری نحوه نظارت بر عملیات هوانوردی و رعایت دستورالعمل حقوق مسافر را که همزمان با افزایش سفرهای نوروزی از تاریخ ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۳ لغایت ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۴ است را تشریح نمود و اظهار داشت: در این ایام برنامه های نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری علاوه بر بازرسی های معمول عملیاتی که شامل نظارت بر عملیات پرواز، صلاحیت پرواز، خدمات فرودگاهی، عملیات هوانوردی و خدمات فرودگاهی است، بر نحوه ارائه خدمات شرکت های هواپیمایی به مسافرین و رعایت حقوق مسافرین متمرکز شده است.
بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم سازمان هواپیمایی کشوری راه اندازی مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروز ۱۴۰۴ (occ) بصورت برخط بوده است.
صانعی اظهار داشت: این مرکز با هدف به حداقل رساندن تأخیر پروازها و ساماندهی پروازهای تأخیری و ابطالی و با حضور برخط نمایندگان شرکت های هواپیمایی، فرودگاه های کشور و سایر ذینفعان که به نحوی در انجام پروازها نقش دارند شروع به کار کرده است و به فعالیت خود ادامه می دهد.
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از اولویت ها و الزامات مهم سازمان هواپیمایی کشوری در این ایام تأکید بر رعایت دستورالعمل حقوق مسافر از طرف شرکت های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی و متولیان صنعت هوایی است.
صانعی اشاره کرد: شرکت های هواپیمایی و دفاتر ارایه کننده خدمات مسافرت هواپیمایی مکلف به پاسخگویی تلفنی به شکایات و درخواست های مسافرین هواپیمایی هستند. گفتنی است اطلاعات تماس شرکت های هواپیمایی بر روی سامانه حقوق مسافر به آدرس https: //farasa.cao.ir در دسترس عموم قرار داد.
وی تصریح کرد: در صورتیکه پیگیری از شرکت های هواپیمایی و دفاتر فروش خدمات مسافرت هوایی نتیجه بخش نبود مسافران می توانند نسبت به ثبت شکایات خود در این سامانه اقدام نمایند.
منبع: betononline.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب