معاون وزیر جهاد كشاورزی تاكید كرد

ساماندهی سازوکار ورود و خروج منابع ژنتیکی در کشور

ساماندهی سازوکار ورود و خروج منابع ژنتیکی در کشور

به گزارش بتن آنلاین، معاون وزیرجهاد کشاورزی از ساماندهی سازوکار ورود و خروج منابع ژنتیکی با تصویب قانون حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیکی کشور آگاهی داد و اظهار داشت: مرکز مدیریت ذخایر ژنتیکی کشور به عنوان یک مجموعه ستادی باید نقطه مرکزی تبادل مواد ژنتیکی در کشور باشد.


به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، سیدمجتبی خیام نکویی در هفتصد و پنجاه و سومین جلسه شورای تحقیقات کشاورزی، ضمن ابراز خرسندی از تصویب قانون حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیکی کشور اظهار داشت: پس از دو قرن، ذخایر ژنتیکی ما سامان یافته و بعد از یک دوره طولانی که خروج منابع ژنتیکی از ایران اتفاقی ساده و پرتکرار شده بود؛ هم اکنون سازوکار ورود و خروج منابع ژنتیکی در کشور نظام مند شده است.
وی اشاره کرد: روسای موسسات تابعه سازمان تات باید بوسیله برگزاری نشست با تمام سازمان های مرتبط همچون گمرک، آنها را نسبت به اهمیت موضوع ذخایر ژنتیکی توجیه کنند.
رییس سازمان تات با تأکید بر لزوم پیگیری تصویب نسخه پشتیبان ژنتیکی در شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: مرکز مدیریت ذخایر ژنتیکی به عنوان یک مجموعه ستادی باید نقطه اصلی تبادل مواد ژنتیکی در کشور باشد.
وی درباب چارچوب قانونی بخشنامه های تشویقی اظهار داشت: تمام این بخشنامه ها ابزاری در راستای تحقق اهداف سازمان و موسسات است و آن چه در تدوین این بخشنامه ها اهمیت دارد، اندیشیدن تدابیر لازم در راستای نیل به این اهداف است.
خیام نکویی با تأکید بر ضرورت تشویق افرادی که در امتداد اهداف راهبردی سازمان تلاش می کنند، اضافه کرد: در مجموعه های علمی پژوهشی نظیر سازمان تات، باید بین کسانی که کارهای شاخص انجام می دهند با دیگران تمایز قائل شد، برای اینکه خروجی کار این افراد روی تحقق اهداف سازمان موثر است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در سازمان تات با اشاره به رویدادهای پیش روی این سازمان اظهار داشت: همایش بین المللی زنان روستایی و عشایری و مراسم بزرگداشت روز جهانی غذا در تاریخ ۲۴ مهر ماه با حضور رییس جمهور یا معاون اول وی برگزار می شود و مهمانان ویژه ای همچون سفرای کشورهای مختلف، مدیرکل فائو و مدیرکل سیرداپ در آن حضور خواهند داشت.
بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی وی ادامه داد: همایش ترویج نیز در تاریخ ۸ آبان ماه با همکاری موسسه آموزش و ترویج با وزارت جهادکشاورزی برگزار و سپس جشنواره رقم ۱۵ آبان ماه راه اندازی.
خیام نکویی ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه ارقام گیاهی در دی ماه افزود: مراسم تجلیل از کشاورزان برتر و پیشرو نیز در اولین ماه زمستان با حضور رییس جمهور برگزار می شود.
گفتنی است؛ این جلسه با دستور کار، بررسی شیوه نامه نحوه انتخاب سرآمدان پژوهشی و دستورالعمل خروج منابع ژنتیکی و نقش موسسات در سطح بندی منابع ژنتیکی، با حضور سرپرست دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان تات، معاونین و روسای موسسات ملی تحقیقاتی این سازمان در سالن شهید اسماعیلی راد انجام شد.




منبع:

1403/07/18
14:03:35
5.0 / 5
98
تگهای خبر: ابزار , حفاظ , سازمان , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد