وزیر جهاد كشاورزی اعلام كرد

خودکفایی 90 درصدی در حوزه محصولات دامپزشکی تا 4 سال آینده

خودکفایی 90 درصدی در حوزه محصولات دامپزشکی تا 4 سال آینده

به گزارش بتن آنلاین، وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر مبنای تکلیف قانونی باید در حوزه دامپزشکی تا ۴ سال آینده به خودکفایی برسیم که به حمایت و خدمات جامعه دامپزشکان کشور نیاز جدی داریم.



به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا نوری قزلجه- وزیر جهاد کشاورزی- در مراسم روز ملی دامپزشکی مطرح کرد: دامپزشکی ۱۷ میلیون تولیدات دامی و حدود ۱۴ میلیون تن واردات این محصولات را نظارت و پایش می کند و یکی از بخش های است که در کشور به خوبی به وظایف خود عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری بسیار به صرفه تر از درمان است که سازمان دامپزشکی هم قدم های خوبی در این خصوص برداشته است، اظهار داشت: در همین شهر تهران با دام هایی مواجه هستیم که اگر به سلامت آنها بی توجهی شود سلامت انسان را به مخاطره می اندازد و اقتصاد روستا و خانوار روستایی هم در رابطه با فعایت دامپزشکی است.

نوری قزلجه خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد ارزش افزوده محصولات دامی به فعالیتهای دامپزشکی مرتبط می باشد که نشان دهنده نقش آن در امنیت غذایی و اقتصاد کشور است.

وی اظهار داشت: کنترل بیماری ها، کاهش تلفات، افزایش بهره وری و تولید واکسن های داخلی همچون خدمات ارزشمند دامپزشکی است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: هدف گذاری واگذاری امور به بخش خصوصی است و در قسمتهایی که سود آوری بیشتری ایجاد می شود باید به بخش خصوصی واگذار شود.





منبع:

1403/07/15
12:24:16
5.0 / 5
122
تگهای خبر: تولید , خدمات , سازمان , واردات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد