معاون شهردار تهران عنوان كرد

پل گیشا برنمی گردد

پل گیشا برنمی گردد

به گزارش بتن آنلاین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت زیرگذر گیشا و ایجاد دسترسی برای این زیرگذر توضیحاتی ارائه نمود.


عباس شعبانی در گفتگو با ایسنا، در مورد وضعیت اصلاح زیرگذر گیشا، اظهار داشت: در دوره سابق مدیریت شهری قرار شد پل گیشا برداشته شود و ترافیک منطقه نصر و محلات اطراف با یک زیرگذر و رمپ دسترسی از زیرگذر به محله نصر تا حدودی مدیریت شود که این اتفاق به درستی رخ نداد. همینطور قرار بود که اتصال نصر به بزرگراه شهید چمران جنوب بوسیله ی یک دستگاه پل صورت گیرد که این امر هم به خاطر این که زیرگذر زود بالا آمده فراهم نشده و بنابراین مردم تا پل آزمایش می روند و از زیر پل دور می زنند و به بزرگراه شهید چمران برمی گردند.
وی با اشاره به اینکه باید در هنگام ساخت زیرگذر، تأسیسات شهری همچون برق و آب و... را پشت شمع های نگهبان قرار داد، خاطرنشان کرد: برای ایجاد دسترسی به محله نصر نقشه زیرگذر بررسی و مشخص شد که دقیقاً در محلی که باید رمپ خروجی ایجاد شود همه تاسیسات شامل لوله آب و گاز جانمایی شده است، پس باید همه این تاسیسات شهری جابجا شود که این مسئله سبب می شود اجرای پروژه و جابجایی تاسیسات به جداره و لبه خیابان نصر برسد و بطور قطع این امر خانه ها و مغازه ها را تحت الشعاع قرار می دهد.
معاون شهردار تهران افزود: پس با عنایت به ناراضی بودن شهروندان ساکن در این محدوده، باردیگر کمیته ای تشکیل دادیم و علاوه بر مشاور طراح، یک مشاور دیگر هم اضافه کردیم.
به قول شعبانی، در این شرایط سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران و سازمان مهندسی و عمران شهر تهران بعنوان مجری کنار هم قرار گرفتند و یک طرح بهینه عرضه کردند که کمترین صدمه را به پوسته و جداره شهری بزند. ان شاءالله این طرح را با مردم مطرح می نماییم تا ذهنیت عمومی را برای اجرایش آماده نماییم.
وی در مورد دسترسی به بزرگراه شهید چمران با راه اندازی یک پل هم اظهار داشت: متأسفانه این طرح دسترسی اجرا نشده و از آنجاییکه خروجی زیرگذر گیشا کمی زود بالا آمده؛ یعنی به خاطر اینکه دسترسی حذف شده زیرگذر در بخش غربی سریع تر به سطح رسیده است، امکان راه اندازی پل نیست، مگر این که باردیگر از ابتدا بخواهیم زیرگذر را بسازیم که اصلا به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست.
شعبانی در خاتمه مورد طرح ایجاد پل سبز زندگی به جای پل گیشا اظهار نمود: قطعات فولادی پل گیشا برای دو لابراتوار مرجع ارسال شد و آنها کار سازه ای برای این قطعات را سفارش نکرده و اعلام نمودند که فولاد پل گیشا گرفتار خستگی شده و مسئولیت هر اتفاق احتمالی برعهده شهرداری است چونکه عمر سازه ای این فولاد تمام شده است و بر همین مبنا ما به علت محافظت از جان مردم تصمیم گرفتیم که از قطعات این پل دیگر استفاده نکنیم.



1402/02/26
14:34:18
5.0 / 5
493
تگهای خبر: پروژه , سازمان , شهردار , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد