گروه سرمایه گذاری مسكن:
طی ۳۱ سال ۶۰ هزار واحد مسكونی راه اندازی و در بازار عرضه كردیم
گروه سرمایه گذاری مسکن اعلام نمود: این شرکت در مدت زمان فعالیت 31 ساله خود تا کنون بیش از 60 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور ساخته و تمامی آن تحویل خریداران محترم کرده است.
به گزارش بتن آنلاین به نقل از مهر، در پی انتشار خبری با عنوان «دستور یک مقام بانکی به شرکتهای تابعه: تامی توانید زمین ذخیره کنید»، گروه سرمایه گذاری مسکن توضیحاتی ارسال کرد که به شرح زیر است.
شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن بعنوان بزرگترین انبوه ساز کشور و بازوی اجرائی بانک مسکن همسو با سیاست های کلان دولت و بانک در امتداد تامین قسمتی از مسکن اقشار میان درآمدی جامعه مبادرت به ساخت واحدهای مسکونی ویژه جامعه هدف می کند در مدت زمان فعالیت ۳۱ ساله خود تا حالا بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور ساخته و تمامی آن تحویل خریداران محترم نموده است.
این موضوع حقیقت دارد که این شرکت به منزله بازوی اجرائی بانک مسکن و در امتداد سیاست پیش گفته، در ششم اردیبهشت سال ۱۳۶۹ از طرف بانک مسکن تأسیس شده است، اما این شرکت از همان بدو تأسیس و با استناد قانون تجارت دارای یک هویت اقتصادی مستقل و دارای هیئت مدیره بوده و برمبنای تصمیم های اتخاذ شده و همسو با سیاست های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن عمل کرده است.
البته با ثبت پذیرش این شرکت در سازمان بورس و اوراق بهادار با نماد «ثمسکن» از سال ۱۳۸۴، این شرکت بعنوان یک فعال اقتصادی اثر گذار در سپهر اقتصادی کشور دارای سهامداران عمده و خرد فراوانی است که می بایست حافظ منافع ایشان بوده و همیشه تمامی استانداردهای مالی حکم در سازمان بورس و مبتنی بر شفافیت را رعایت کرده که این مساله چندین مرتبه با قدردانی از طرف نهادهای نظارتی مورد تصدیق قرار گرفته است.
اما در سال ۱۴۰۰ و بعد از انجام تغییرات مدیریتی ناشی از تصمیم هیئت مدیره شرکت، جناب آقای دکتر یاسر امامی در نشست هم اندیشی مدیران گروه به تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ که به سبب رعایت پروتکلهای بهداشتی مبارزه با کرونا و بصورت مجازی برگزار شده بود، سیاست های جدید در روند ادامه فعالیت شرکت را تبیین و ابلاغ کردند.
در این میان، بر هیچ کس پوشیده نیست که بازار مسکن کشور باتوجه به جهش های قیمتی رخ داده در سالهای قبل، اکنون در دوران رکود به سر می برد که می تواند منافع سهامداران شرکت را با تهدید مواجه کند که مدیر عامل محترم شرکت برای حل این دغدغه و در امتداد تامین منافع سهامداران، در این هم اندیشی بر ایجاد یک راهبرد بلندمدت با هدف کارهای آتی شرکت تاکید کرده است و عین عبارت «وی در ادامه، راه حل مقابله با رکود بازار مسکن را تعریف پروژه های مشارکتی دانست و اشاره کرد: تمامی شرکتها باید موضوع افزایش ذخیره زمین را بعنوان یکی از با اهمیت ترین ماموریت های خود در دستور کار قرار دهند؛ برای اینکه حاکم شدن دوران رکود می تواند شرایط خرید زمین را تسهیل کند و ما باید این فرصت را مغتنم بشماریم.» بهره برده است.
اما آن رسانه در صورتیکه در داخل متن گزارش این مساله را بصورت دقیق و عین این عبارت منعکس کرده، اما بمنظور دیده شدن خبر، از شیوه های تیترزنی و برجسته سازی مبتنی بر برداشت خود بهره گرفته و از عبارت های دیگری در ارتباط با موضوع دیگری منعکس کرده است که تداعی کننده رویه های مغایر با منافع عمومی کشور، سیاست های وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن می باشد.
همچنین باید بر این نکته تاکید شود که مدیرعامل شرکت در سخنان خود بر افزایش میزان ذخیره زمین اشاره نموده است، نه اراضی خاص که ناشی از برداشت خبرنگار از سخنان وی بوده است. ضمن اینکه باید اشاره نمود که در سالهای قبل، عمده پروژه های شرکت های تابعه گروه سرمایه گذاری مسکن در زمینهای متعلق به خود شرکت به وجود آمده است، در صورتیکه پس از آن زمینهای جدیدی بجای آنها خریداری نشده است.
از این رو تاکید می شود که شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن که سهامدار اصلی ۱۴ شرکت فعال در عرصه انبوه سازی در سراسر کشور می باشد که تعداد هفت شرکت از آنها در بورس پذیرفته شده و از نظر قانون تجارت دارای هویت مستقل می باشند، بمنظور امانت داری و حفظ منافع سهامداران خود، راهکاری برای مقابله با دوران رکود تعریف کرده و زمینه لازم بمنظور فعالیت بلندمدت شرکت ارایه داده که در نتیجه بازی های رسانه ای، مدلول متفاوتی در رسانه ها پیدا کرده و نیازمند روشنگری بود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب