مدیرعامل سازمان تاكسیرانی تهران خبر داد

تدوین نظام رتبه بندی تاكسیران ها در سال 97، نوسازی 4500 تاكسی در سال قبل

تدوین نظام رتبه بندی تاكسیران ها در سال 97، نوسازی 4500 تاكسی در سال قبل

بتن آنلاین: مدیر عامل سازمان تاكسیرانی تهران برنامه های سال 97 را شرح داد و اظهار داشت: نظام رتبه بندی تاكسیران ها در سال 97 تدوین می گردد.



به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا قنادان بامداد امروز در نشست خبری خود با تشریح مأموریت های اصلی سازمان تاكسیرانی در سال جدید اظهار داشت: تاكسی در هر شهر المان اصلی شهر است و شعار ما دراین دوره مدرن سازی است و معتقدیم تاكسیرانی در مدیریت جدید شهری نیاز به تحول عمیق و ساختاری دارد.

وی با اشاره به اینكه بزودی برنامه مدرن سازی تاكسی ها رونمایی می شود، اظهار داشت: علاوه بر مدرن سازی تاكسی ها در صدد آن هستیم كه شغل تاكسیرانی بعنوان یك شغل و نه اجبار تعریف شود به گونه ای كه هم اكنون افراد به اجبار به سمت تاكسیرانی می آیند اما باید شرایط را به گونه ای فراهم نماییم كه افراد، تاكسیرانی را بعنوان شغل انتخاب كنند.

قنادان با اشاره به اینكه در حوزه اقتصاد تاكسیرانی باید وارد شویم، ادامه داد، اظهار داشت: در گذشته نظام تاكسیرانی بر برخورد سلبی بوده است اما نظام رتبه بندی را برای تاكسیران ها انتخاب كرده ایم كه بر مبنای آموزش... رتبه بندی می شوند.

وی با اشاره به اینكه در گذشته در تقسیم بندی تاكسیرانی و رتبه بندی تاكسیران خوب و بد نداشتیم اظهار داشت: حدود 80 هزار تاكسیران داریم كه باید شرایطی فراهم گردد كه از افراد خوب تقدیر نماییم.
مدیر عامل سازمان تاكسیرانی تهران با اشاره به اینكه باید مدل كسب و كار تاكسیرانان را تغییر دهیم اظهار داشت: باید شركت های نوپا و بخش خصوصی با توان بالا وارد كار شوند تا با تولید محیطی رقابتی بتوان خدمات بهتری به شهروندان داد.
وی با اشاره به اینكه نباید مدل مدرن سازی ناوگان تاكسیرانی به گونه ای باشد كه هیچ كس از آن استقبال نكند، خاطرنشان كرد: در دنیا با كیفیت ترین خودروها تبدیل به تاكسی می شوند نه اینكه مانند ایران خودروهایی كه از آن استقبال نمی شوند به تاكسی تبدیل نماییم.
مدیر عامل سازمان تاكسیرانی تهران با اشاره به اینكه ما به دنبال توسعه ناوگان پاك در شهر هستیم، اظهار داشت: در سال قبل 4500 تاكسی در سطح شهر تهران نوسازی شدند اما روند نوسازی به علت عدم همراهی شركت های خودروساز طولانی شده است به گونه ای كه ده هزار خودرو در صف نوسازی هستند.
وی با اشاره به اینكه شهر تهران با داشتن 80 هزار تاكسی بزرگ ترین ناوگان تاكسی در منطقه را دارد اما باید خدمات مدرن تری به مردم عرضه نماییم اظهار داشت: یكی ازمشكلات تاكسیرانی این است كه بیش از اندازه مدیریت شهری نقش تصدی گری داشته است اما حالا باید درها را به سمت خدمات مدرن باز كرد.
قنادان در مورد وضعیت تاكسی های فرودگاه با اشاره به اینكه در فرودگاه ها تنها تصمیم گیرنده ما نیستیم اظهار داشت: مدیریت ناوگان حمل و نقل در اختیار مدیریت فرودگاه ها است و هر تصمیمی كه می گیریم امكان اجرا ندارد و از ناوگان فرودگاه امام تنها 350 خودرو زیر نظر مجموعه ما است و حتی گشت ها ی نظارتی تاكسیرانی هم باید با هماهنگی فرودگاه وارد شوند.
وی اظهار نمود: درگذشته مدرن سازی ونوسازی تاكسی ها از جیب رانندگان پرداخت می شده است اما حالا در نظر داریم كه با راه اندازی شركت های تاكسیرانی شیوه شركت مالكی را در پیش بگیریم و راننده كارمند شركت خواهد شد و خودرو دراختیار شركت است.
مدیر عامل سازمان تاكسیرانی تهران با اشاره به اینكه سهم تاكسیرانان درجابه جایی مسافران روزانه 4 میلون و 200 هزار مسافر است كه 22 درصد خواهد بود اظهار داشت: در لایحه جدید مدل نرخ قیمت گذاری را تغییر داده ایم و بر مبنای وضعیت آب و هوا و... كرایه ها تغییر می كنند. همینطور برای سرویس های اینترنتی بر مبنای كارآیی تعیین نرخ كرده ایم و به جای آنكه برای سرویس های اینترنتی نرخ مشخصی تعیین نماییم از منفی 35 تا مثبت 80 قیمت تعیین كردیم و بسته به ناوگان مدرن و... تغییر می كند؛ البته این بدین معنا نیست كه تاكسی های اینترنتی به هرقیمتی می تواند مسافران را جابه جا كنند.
وی درباره وضعیت تاكسی های خطی اظهار داشت: سیاست های كلی در حال تغییر است چون كه در هیچ جای دنیا خط طولانی نداریم كه در عین حال اتوبوس و متروهم آن را پوشش دهد بعنوان مثال در خط تجریش- آزادی راننده تاكسی باید چهار ساعت در پیك رفت و آمد داشته باشد كه این اصلا به صرفه نیست.
قنادان در مورد وضعیت شركت های خصوصی هم به ایسنا اظهار داشت: یكی از اولویت های مهم من تغییر در وضعیت شركت های خصوصی است كه بخشی از این تغییر با چارچوب و آیین نامه فعلی امكان پذیر است اما برخی دیگر هم نیازمند لایحه جدید است كه به شورا عرضه می نماییم.
وی با اشاره به اینكه از بهمن ماه دستورالعملی صادر شدكه شركت ها حق ندارند شارژ ثابت از تاكسیران ها دریافت كنند و با آنها برخورد می نماییم اظهار داشت: تنها شركت ها مجاز هستند بر مبنای خدمات مسافری كه به تاكسی ها می دهند تا ده درصد حق شارژ دریافت كنند.
قنادان با اشاره به اینكه متاسفانه مدل شركت های تاكسیرانی غلط است و سال ها استخوان لای زخم بود اظهار داشت: مدل درآمدی شركت های تاكسیرانی این است كه از جیب راننده تاكسی درآمد كسب كند كه این كار درستی نیست.
وی با اشاره به اینكه پروانه های شركت های تاكسیرانی به صورت تخصصی صادر می شوند، در مورد عرضه بسته های حمایتی به تاكسیرانان اظهار داشت: در آینده بسته های حمایتی به صورت عام عرضه نمی گردد و بر همین است نظام رتبه بندی رانندگان تاكسیرانی اجرایی می گردد.
مدیر عامل سازمان تاكسیرانی تهران مدیر عامل سازمان تاكسیرانی تهران در مورد افزایش نرخ 30 درصدی خطوط اظهار داشت: متوسط افزایش كرایه 12 درصد است و آن 30 درصد میانگین برخی خطوط در مواقع خاص است.
وی در مورد نارضایتی تاكسیرانان از خودروهای جدید اظهار داشت: قرارداد ما با خودروسازان به نوع بسته خدماتی عرضه شده از جانب شركت های خودروسازی هم مهم است ودقت داشته باشید كه قرارداد ما برای ون ها در حالی منعقد شد كه 5 سال و تا 150 هزار كیلومتر گارانتی شده است.
وی در مورد نظارت تاكسیرانی در ایام بارانی با اشاره به اینكه نظارت دقیقی بر تاكسی ها در ایام بارانی می گردد اظهار داشت: 1800 پرونده در مورد روزهای برفی و بارانی در هیات های انضباطی بررسی شده است.



1397/01/27
16:00:48
5.0 / 5
4701
تگهای خبر: خدمات , خودرو , سازمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد