معاون سابق آخوندی:
شكست مدیریت اتوبوسی، واقعی شدن قیمت سوخت به جای عوارض واردات خودرو
بتن آنلاین: رئیس سابق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مراسم تودیع خود اظهار داشت: در این مدت متوجه شدم كه سیاست مدیریت اتوبوسی شكست خورده است.
به گزارش بتن آنلاین به نقل از مهر، داوود كشاورزیان در مراسم تودیع خود از سمت ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: از آقای آخوندی بابت انتخاب من برای حضور در این سازمان تشكر می كنم با اینكه سابقه حضور در وزارت راه و ترابری سابق را دارم اما دورادور با سازمان راهداری آشنایی داشتم و قرار نبود به این سازمان بیایم؛ جاهای مختلفی مطرح بود غیر از راهداری.
وی اضافه كرد: در این مدت بر من ثابت شد مدیریت اتوبوسی شكست خورده است و هرجا بوده ام از نیروهای همان جا بهره برده ام.
معاون سابق وزیر راه تصریح كرد: اگر دست خودم بود، مصلحت نمی دیدم از این سازمان بروم، چون كه در شرایط فعلی سازمان كه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به پیمانكاران بدهكاریم، می گفتند بدهی ها را گذاشت و فرار كرد.
مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور طرح های مهم خاطرنشان كرد: در این چهار و سال و نیم كارهای روزمره را به مدیران استانی یا ستادی تفویض كرده بودم و كمتر كارهای روزمره مانند جلسات كارشناسی و مذاكرات به من ارجاع می شد. تمام كارها را مدیران و معاونان پیش می بردند.
كشاورزیان ادامه داد: ملاك ما در انتخاب شركت های پیمانكار رتبه آنها در سازمان های مختلف نبود، بلكه كیفیت كار آنها مهم بود. ما دنبال تولید ثروت برای كشور بودیم.
وی تصریح كرد: سالهاست كه سازمان راهداری در حال خرید ماشین آلات و لوازم است. چرا در طول این سالها نتوانسته ایم در تراز جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم؟
كشاورزیان خاطرنشان كرد: برای تولید گاردریل به دنبال حركتی بودیم كه هم تولید باكیفیت داشته باشیم و هم سایت تست گاردریل را در ایران احداث نماییم، بنابراین وقتی قرار شد ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان گاردریل خریداری نماییم، از شركت فروشنده خواستیم تا علاوه بر فروش، خط تولید گاردریل و سایت تست آن را هم برای ما تولید تا در این زمینه به برندسازی برسیم.
رئیس سابق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اقدامات خود در ۴ سال گذشته، اظهار داشت: آیین نامه شركت های حمل و نقل مسافری را تحت عنوان شركت های همنام و همینطور آیین نامه تاسیس بازارگاه های الكترونیكی (استارت آپ های حمل و نقلی) را تدوین و ابلاغ كردیم كه در نتیجه این اقدامات بیش از هزار و ۶۰۰ شركت حمل و نقل مسافری كه عموما مالك اتوبوس بودند را سعی كردیم تا در تعداد محدودی برند تحت عنوان شبكه سیر همنام جمع نماییم.
وی به اصلاح آیین نامه حمل و نقل بین المللی كالا اشاره و اظهار نمود: تا پیش از این مجوز شركت حمل و نقل بین المللی كالا به صورت محدود صادر می شد و صاحبان كالا باید به دنبال صاحبان مجوز این نوع شركت ها می افتادند، حالا این معامله برعكس شده و صاحب مجوز به دنبال صاحب سرمایه برای حمل كالا است.
كشاورزیان با اشاره به تلاش خود در طول سال های گذشته برای تولید درآمد پایدار نگهداری راه ها، خاطرنشان كرد: هزینه نگهداری راه ها سالانه ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان است اما در این سال ها توانستیم سالی تنها ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد پایدار برای نگهداری راه ها تولید نماییم. نتیجه این شد كه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان به پیمانكاران بدهكاریم و این وضعیت جاده های كشور است.
وی ادامه داد: در سال ۹۳ با همراهی آقای پورسیدآقایی توانستیم قانونی در مجلس به تصویب برسانیم كه ۲۰ درصد عوارض گازوئیل به صورت نصف نصف میان راه آهن و راهداری تقسیم شود كه متاسفانه تابحال هیچ عوارضی به گازوئیل تعلق نگرفت و در نتیجه هیچ مبلغی به راهداری و راه آهن ندادند. اگر قیمت گازوئیل واقعی شود، درآمد خوبی نصیب این دو دستگاه خواهد شد.
وی با اشاره به ورود سالانه ۲ تا ۲ و نیم میلیون خودروی شخصی به حمل و نقل كشور اظهار داشت: بنابراین با كاهش تقاضا در بخش حمل و نقل عمومی مسافر روبرو هستیم و تا زمانی كه قیمت سوخت واقعی نشود، این وضع ادامه دارد.
به گفته كشاورزیان، لازمه واقعی شدن قیمت سوخت، حذف واردات خودرو است. به جای اینكه از مردم عوارض واردات خودرو بگیریم، قیمت سوخت واقعی شود؛ در این صورت دولت هم نگران كاهش درآمدهای خود نخواهد بود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب