رئیس اتاق ایران تاكید كرد:

ضرورت توجه بیشتر مسئولان امنیتی نسبت به ساختارهای نظارتی معادن

ضرورت توجه بیشتر مسئولان امنیتی نسبت به ساختارهای نظارتی معادن

به گزارش بتن آنلاین، آذربایجان شرقی رییس اتاق تجاری، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به موضوع جان باختن کارگران معدن طبس اظهار داشت: نیاز است مسئولان امنیتی و بازرسی کشور توجه بیشتری به ساختارهای نظارتی معادن و سایر واحدهای تولیدی داشته باشند.


صمد حسن زاده عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که در سالن همایش های بین المللی خاوران تبریز برگزار گردید، اظهار داشت: امروزه در این شرایط سخت اقتصادی باید از همه فعالان اقتصادی تجلیل نماییم که همیشه در تمامی دوران های تاریخ، ثروت، اقتصاد، اشتغال و امنیت را برای کشور آفریده اند.
به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: آن چه که جامعه صادرات و اقتصاد کشور را تهدید می کند، بازپرداخت و تعهدات ارز در مقابل صادرات است، هرچند که کوشش های خیلی از سوی وزارتخانه انجام می گیرد اما نیاز به توجه بیشتر دارد.
وی اعلام نمود: آذربایجان شرقی به عنوان یک قطب بسیار بزرگ صنعتی کشور همیشه شایستگی و جایگاه خودرا برای خدمت به ملت و کشور در تمامی صحنه ها نشان داده است.
رییس اتاق ایران با اشاره به این که مقرر شده ارز حاصل از صادرات کارخانجات فولاد، در بازارچه های مرزی به فروش برسد، اظهار داشت: امیدواریم در تمامی حوزه های صادراتی، راهکاری باشد تا واحدهای تولیدی بتوانند رسالت و تعهدات خودرا به درستی انجام بدهند.
وی مطرح کرد: سیاست های بانک مرکزی برای تراز نقدینگی جامعه ممکنست خوب باشد اما این که واحد تولیدی امروز نتواند در مقابل تعهدات خود به درستی عمل کند و در پرداخت کوچک ترین مسائل با مشکلاتی روبه رو شود، شایسته یک مدیر بنگاه اقتصادی نیست.
وی افزود: واحدهای تولیدی در دریافت تسهیلات بانکی به ویژه واحدهای کوچک و متوسط با سیاست های انقباضی بانک مرکزی روبه رو هستند.
حسن زاده با اشاره به این که آذربایجان شرقی، قطب بزرگ تولید قیر است و برای صادرات فرصت بزرگی در اختیار دارد، افزود: امروزه به علت محدودیت ها در تعهدات ارزی و بازپرداخت آن، امکان صادرات برای واحدهای تولیدی ممکن نیست و هیچ اعتمادی برای بازپرداخت به کشور وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه بوسیله ثبت اینترنتی می توان کارت تجاری دریافت کرد، اظهار داشت: تسهیل صدور کارت تجاری و افزایش قابل توجه آن، تبعات خوبی برای آینده فعالان اقتصادی ندارد.
وی ابراز کرد: امیدواریم در امتداد حمایت ها، استان روز به روز به جایگاه واقعی خود در عرصه تولید، سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی برسد.

برای مسئله کمبود برق پیگیری هایی درحال انجام است

رییس خانه صنعت ایران با اشاره به اینکه برای مسئله کمبود برق پیگیری هایی در حال انجام می باشد، اظهار داشت: تشکل خانه صنعت بصورت شبانه روزی فعالیت دارد و کارهایی را انجام می دهد که می تواند به عنوان مشاور رایگان برای مدیران سراسر کشور باشد.
عبدالوهاب سهل آبادی هم در این مراسم با اشاره به اینکه امیدواریم تفویض اختیار به تشکل خانه صنعت به مرحله عملی شدن نزدیک شود، اظهار داشت: اولین اتاق تجاری و چاپخانه در تبریز راه اندازی شده و حتی اولین خانه صنعت کشور که امروزه یکی از تشکل های بسیار اثرگذار می باشد توسط رییس فعلی اتاق تجاری ایران در آذربایجان شرقی به وجود آمده است.
وی با اشاره به این که مراسم روز صنعت امسال به جهت اتفاق ناگوار شهدای خدمت با تاخیر برگزار شده است، اضافه کرد: دولت باوجود کوشش های شبانه روزی تشکل ها به آنها اعتماد نمی کند تا کارها را در اختیار آنها قرار دهد.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب بر اساس این که پرچم آزادی ایران در دست آذربایجانی ها است، اظهار داشت: امروز رییس جمهور این پرچم را به اهتزاز درآورده که همت تمام تولیدکنندگان و کارگران شریف را به همراه خود خواهد داشت.
رییس خانه صنعت ایران تصریح کرد: قبل از حادثه استان گرگان، خانه صنعت به معاونت معدنی کشور نامه نوشته و اخطار داد که خطر بیخ گوش کارگران است و باید معادن را با سیستم دانش بنیان تجهیز نماییم که مورد قبول واقع نشد و مدتی بعد چند کارگر جانشان را از دست دادند که این هفته شاهد جان باختن عزیزانمان در طبس بودیم.
وی بیان کرد: کارگران گرفتار مشکل زیادی هستند، تامین اجتماعی بموقع به یاریشان نمی رسد و هیچکس دنبال حل مشکلات معادن نیست.



منبع:

1403/07/06
11:28:24
5.0 / 5
152
تگهای خبر: توسعه , تولید , دولت , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد