صعود قیمت طلای جهانی با ریزش دلار

صعود قیمت طلای جهانی با ریزش دلار

بتن آنلاین: قیمت طلا امروز دوشنبه (16 سپتامبر) به سبب کاهش ارزش دلار آمریکا و چشم انداز کاهش بیشتر نرخ فدرال رزرو آمریکا افزایش پیدا کرد.


به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۵۸۰ دلار و ۸۱ سنت رسید. شمش در روز جمعه به رکورد ۲۵۸۵ دلار و ۹۹ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۶۰۸ دلار و ۶۰ سنت رسید.
دلار آمریکا ۰.۱ درصد کم شد و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان تر کرد. همه به فدرال رزرو در این هفته تمرکز دارند برای اینکه گمانه زنی ها در مورد میزان کاهش نرخ بهره و سرعت کاهش آتی در نشست سیاست پولی آن بیشتر می شود.
باتوجه به ابزار CME FedWatch هم اکنون بازارها با احتمال ۵۲ درصدی کاهش ۵۰ واحدی در آخر نشست دو روزه در روز چهارشنبه قیمت گذاری می کنند که از ۴۳ درصد در روز جمعه است. نرخ های پایین تر، هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را می کاهد.
داده های روز جمعه نشان داد که احساسات مصرف کننده در ایالات متحده از ۶۷.۹ در ماه اگوست به ۶۹ در سپتامبر افزوده شد که نشان دهنده بهبود احساسات در بحبوحه کاهش تورم است، بااینکه احتیاط در آستانه انتخابات نوامبر باقی مانده است.
نقطه عطف ۳۰۰۰ دلار در هر اونس در کانون توجه قرار گرفته است که باتوجه به تسهیل پولی بانکهای مرکزی بزرگ و رقابت فشرده انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده بالا رفته است.
اس پی دی آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام نمود که دارایی های آن در روز جمعه ۰.۰۳ درصد کم شد و به ۸۷۰.۵۱ تن رسید.
رویترز گزارش کرد که در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۸ درصد افزایش به ۳۰.۸۹ دلار رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۹۳ دلار و ۴۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد کم شد و به ۱۰۶۵ دلار و ۷۸ سنت رسید.




منبع:

1403/06/26
12:17:07
5.0 / 5
26
تگهای خبر: ابزار , سرمایه گذاری , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
Beton Online بتن آنلاین

دوستهای بتن آنلاین
Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد