در گزارش بتن آنلاین مطرح شد؛
وام صندوق توسعه برای ساخت خط آهن چابهار-زاهدان احیانا كافی است
معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور می گوید: پیشبینی ما این است که ۳۰۰ میلیون یوروی صندوق توسعه ملی احیانا برای تکمیل خط آهن چابهار-زاهدان کافی باشد.
عباس خطیبی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت راه آهن چابهار-زاهدان اظهار نمود: با عنایت به منابعی که برای این مسیر در اختیار ما گذاشته شد و روند پول دهی که تأمین شده، سیاست گذاری و هدف گذاری کردیم.
وی اضافه کرد: هم اکنون روی راه آهن زاهدان به خاش بیشتر متمرکز شده ایم؛ این فاصله ۱۵۰ کیلومتر را برای فاز اول بهره برداری پروژه برنامه ریزی کرده و انرژی زیادی را روی این قطعه گذاشته ایم.
خطیبی خاطرنشان کرد: پیشرفت طرح در کلان پروژه، ۵۲ درصد است پیشرفت بخش زیرسازی هم ۶۸ درصد است در فاصله زاهدان-خاش، زیرسازی به صورت کامل به اتمام رسیده و مشغول عملیات ریل گذاری هستیم؛ تا کنون ۱۲۰ کیلومتر آن ریل را گذاری کرده ایم و به سرعت خوبی پروژه در این حد فاصل درحال پیشروی است.
وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است تا آخر خرداد ماه قطعه زاهدان-خاش به بهره برداری برسد باآنکه روی قطعات دیگر درحال کار کردن هستیم، اما تمام تمرکز فعالیت اجرایی ما در این پروژه، به طور عمده روی این محدوده است.
معاون شرکت ساخت و توسعه اضافه کرد: از ۳۰۰ میلیون یورویی که از محل صندوق توسعه ملی به پروژه راه آهن چابهار-زاهدان اختصاص یافته، تا کنون وجه متناظر ریالی ۱۳۵ میلیون یورو را دریافت و هزینه کرده ایم.
خطیبی درباره این که آیا با ۱۷۵ میلیون یوروی باقی مانده، شرکت ساخت می تواند پروژه راه آهن چابهار-زاهدان را به سرانجام برساند؟ اظهار نمود: باآنکه نرخ ارز مرتباً تغییر و این تغییرات ارزی، منابع ما را کم و زیاد می کند، اما به نظر می آید پیشبینی ما این است که با ۳۰۰ میلیون یورو بتوانیم کل خط آهن چابهار-زاهدان را به سرانجام برسانیم ولی برخی اقدامات تکمیلی آن باقی بماند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب