مقام مسئول در كشتیرانی:

كرایه های حمل كالا با كشتی تعدیل شود

كرایه های حمل كالا با كشتی تعدیل شود

به گزارش بتن آنلاین مدیرعامل كشتیرانی خزر، كاهش كرایه حمل دریایی كالا با هدف مساعدت در تسهیل بیشتر تجارت دریایی در دوره تحریم ها را پیشنهاد كرد.


به گزارش بتن آنلاین به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کاپیتان داوود آبداری تفتی با اشاره به اینکه در گذشته نه چندان دور، هزینه کرایه‌ی حمل محمولات کانتینری، دغدغه‌ی اول صاحبان کالا و مشتریان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود، اظهار نمود: بعد از اعمال تحریم ها و محدودیت های ظالمانه ضد این شرکت و سوء استفاده هایی که توسط برخی شرکتهای در رابطه با حمل و نقل کانتینری به وجود آمد، تأمین امنیت و سرعت مطلوب در تحویل محمولات مورد توجه مشتریان کشتیرانی قرار گرفته است. وی ادامه داد: گواه این مدعا، نابه سامانی و بهم ریختگی شدید نرخ های کرایه‌ی حمل کانتینری در نیمه اول سال ۹۹ است که بنا بر اظهارات مشتریان محترم، نرخ های حمل در بازار، بسیار بالاتر از نرخ های اعلامی از جانب کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود. به قول تفتی به صورت کلی نرخ تمام شده کرایه‌ی حمل در صنعت کشتیرانی بخصوص در بخش حمل کانتینری تابع عوامل مستقیم و غیرمستقیم بسیاری است که همچون مهم ترین این عوامل می توان به هزینه‌ی سوخت خصوصاً سوخت کم سولفور، عوارض و هزینه های بندری و گذرگاهی مبادی و مقاصد، هزینه های پرسنل دریایی (با اجبار مطابقت با استانداردهای جهانی) و همینطور هزینه های تعمیر و نگهداری کشتی ها (که با عنایت به محدودیت های بوجود آمده به ناچار با هزینه ای بالاتر از نرخ های بازار انجام می گردد) و نرخ ارز و … اشاره نمود. مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر که از شرکتهای عضو گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به حساب می آید با اشاره به اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد، خاطرنشان کرد: این گروه صاحب ناوگان ملی و بعنوان پرچمدار و پیشرو در حمل محمولات دریایی خصوصاً کالاهای اساسی کشور است ازاین رو علیرغم ساختار غیردولتی خود، همواره مصلحت اندیشی و نگرش ملی را بر منافع سودآورانه ترجیح داده و خود از مدعیان ضرورت تعدیل در نرخ های کرایه‌ی حمل است. وی با تاکید بر اینکه تعدیل نرخ کرایه‌ی حمل با توجه به عوامل یاد شده، همکاری دستگاههای در رابطه با حمل و نقل دریایی کشور را می طلبد، اظهار داشت: این دستگاه ها نقشی اساسی در تسهیل و مهیا ساختن زیرساخت های در رابطه با مبحث را ایفا می کنند که همچون مهم ترین آنها می توان به وزارت نفت، سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی اشاره نمود. تفتی همکاری و تعامل این دستگاه ها را با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بسیار حیاتی و حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: افزایش این همکاری ها با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران زمینه را برای تعدیل هرچه بیشتر نرخ های کرایه حمل فراهم می سازد. وی با یادآوری اینکه عوامل مؤثر در قیمت تمام شده مانند عوارض بندری و گذرگاهی بنادر خارجی، خارج از اختیار کشتیرانی ها همچون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: با این وجود این شرکت تمام تلاش خویش را در جهت کاهش حداکثری این هزینه ها به کار بسته است. این مقام مسئول در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهارات خود پیشنهاداتی را به منظور تعدیل هرچه بیشتر نرخ های کرایه حمل در جهت مساعدت در تسهیل تجارت دریایی، عرضه کرد و در اینباره اظهار داشت: با عنایت به این که نیمی از سهم قیمت تمام شده کرایه حمل را قیمت سوخت مصرفی شناورها به خود اختصاص می دهد، تعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در عرضه انواع سوخت مورد احتیاج به صورت یارانه ای می تواند کمک شایان توجهی در کاهش هزینه‌ی تمام شده حمل باشد. او همینطور با اشاره به اینکه تعامل سازمان بنادر و دریانوردی در عرضه تخفیفات حداکثری در تعرفه ها در جهت کاهش نرخ کرایه‌ی حمل بسیار مؤثر است، تصریح کرد: این تخفیف ها و محاسبه تعرفه های خدمات از جانب سازمان بنادر و دریانوردی بر مبنای نرخ ارز دولتی در کنار ایجاد برخی تسهیلات در سرعت بخشیدن به تخلیه و بارگیری محمولات اثر بسیار مثبتی بر کاهش هزینه ها و متعاقب آن بر نرخ کرایه‌ی حمل خواهد داشت. مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با مهم ارزیابی کردن همکاری وزارت امور خارجه با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تحت شرایط تحریم ظالمانه، اظهار داشت: همکاری وزارت امور خارجه در رفع و یا کاهش محدویت تردد ناوگان ملی در بعضی بنادر خارجی تابحال بسیار راه گشا بوده است، اما لازم است که این همکاری ها هر چه بیشتر تقویت شود چه آنکه تسهیل در تردد به بنادر خارجی اثری کاهنده بر هزینه ها در زمان تحریم ها دارد. وی همکاری بانک مرکزی با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: توجه و یاری بانک مرکزی و مدیریت محترم آن در جهت تأمین و تسهیل تعاملات ارزی این شرکت در زمان جنگ اقتصادی نه تنها به تعدیل نرخ کرایه حمل کمک خواهد نمود بلکه ضمن تسریع در حمل و رساندن کالاهای اساسی و نهاده های تولید به بازار مصرف داخلی بر قیمت تمام شده‌ی کالا اثری کاهشی خواهد داشت. تفتی در بخش پایانی اظهارات خود با یادآوری مجدد اینکه هم اکنون با اهتمام و تلاشهای شبانه روزی مدیران و کارشناسان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، حمل محمولات وارداتی و صادراتی دریایی مطابق با انتظار مشتریان در حال انجام می باشد، اظهار نمود: علیرغم محدودیت های داخلی و خارجی فراوان که به بخشی از آنها اشاره شد، حمل کالا بدون وقفه و با امنیت و سرعت بالا و حداقل نرخ حدود ۱۰ درصد پایین تر از شرکتهای رقیب در حال انجام می باشد و با عنایت خدای متعال اعتماد به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بین طیف وسیع مشتریان گرامی به صورت روزافزون در حال افزایش می باشد.


منبع:

1399/09/06
16:40:19
5.0 / 5
1530
تگهای خبر: استاندارد , بندر , تخلیه و بارگیری , تردد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد