افزایش دو برابری مصرف میوه و مركبات به دنبال انتشار كرونا
بتن آنلاین: مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از افزایش دو الی سه برابری مصرف مركبات و میوه به دنبال شیوع كرونا در تهران آگاهی داد.
به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، سعید راد در نشست خبری مجازی كه امروز برگزار گردید در مورد اقدامات سازمان میادین میوه و تره بار به دنبال كنترل انتشار كرونا اظهار داشت: سازمان میادین از اول اسفند ماه كه بحث انتشار كرونا عنوان شد دستورالعمل هایی را به همه میادین و مراكز ابلاغ نمود.
وی با اشاره به اینكه از آنجایی كه قیمت مركبات، مواد پروتئینی و میوه در این میادین نسبت به بازار آزاد كمتر است اظهار نمود: میزان رجوع مردم افزایش یافت كه در همین راستا سنجش تب كلیه همكاران در دستور كار قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به اینكه میادین میوه و تره بار روزانه دو بار ضد عفونی می شوند و كارگران هم می بایست حتما از ماسك و دستكش استفاده كنند، اظهار داشت: از همشهریان تقاضا می شود در رفتن به بازار و میادین میوه و تره بار حتما از ماسك و دستكش استفاده كنند و اگر دستكش ندارند اجازه دهند كه همكاران ما اقلام مورد درخواست آنها را دستچین كنند.
راد با اشاره به اینكه از همشهریان تقاضا می شود دستكش و ماسك های خویش را در سطل های مخصوصی كه در میادین میوه و تره بار تعبیه شده بندازند اظهار داشت: یكی از مسائلی كه مدام در این روزها مورد پرسش قرار می گیرد بحث فروش آنلاین میوه، مركبات، مواد پروتئینی و... است كه در میادین میوه و تره بار عرضه می شود؛ باید بگویم سازمان فناوری شهرداری تهران چند سامانه فروش اینترنتی را به ما معرفی كرده است كه هم اكنون كارشناسان ما در حال اتخاذ راهكارهای اجرایی هستند كه البته باید بگویم ما تاكید كردیم حتما باید قیمتی كه در میادین اعلام می شود بر روی این سامانه ها هم بارگذاری شود.
وی ادامه داد: اخیرا یكی از اپراتورها كدهای QR را در تمام غرفه ها تعبیه كرده است تا پرداخت همشهریان با سرعت بیشتر انجام گیرد.
راد در مورد كمبود میوه و مركبات در میادین اظهار داشت: این مورد حقیقت ندارد و ما در مورد تأمین میوه و مركبات مشكلی نداریم و با عنایت به سفارش های انجام شده در مورد مصرف ویتامین C به دنبال انتشار كرونا شاهد افزایش مصرف دو الی سه برابری مركبات و میوه ها هستیم اما چون پیشبینی های فروش فوق العاده در اسفند ماه داشته ایم و تولید این مواد خوب بوده است، در تأمین این كالاها مشكلی نداریم.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در پاسخ به این سؤال كه چه راهكاری برای كاهش اجتماع مردم در میادین میوه و تره بار داریم؟ اظهار داشت: پیك فروش ما در اسفند ماه ۲۵ تا ۲۹ اسفند ماه است كه البته این بر مبنای روال سنوات گذشته بوده است و باید ببینیم سال جاری چه اتفاقی می افتد اما بر همین مبنا طبق سنوات گذشته از بامداد تا ساعت ۲۱ شب به صورت یكسره فعال هستیم اما دقت داشته باشیم كه مردم با ساعت كار مراكز میوه و تره بار آشنا هستند و خودشان مدیریت می كنند. بگونه ای كه جمعه گذشته به صورت یكسره فعال بودیم اما از ساعت ۲ به بعد كمتر از ۱۰۰ عدد مشتری داشتیم و این نشان داده است كه خود مردم حضورشان را مدیریت می كنند.
منبع: بتن آنلاین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب