معاون حمل و نقل و ترافیك تهران تاكید كرد
اصرار متروی تهران برای تحویل خط متروی كرج به استان البرز
به گزارش بتن آنلاین معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران اظهار داشت: بارها برای تحویل متروی كرج به استان البرز مكاتباتی را انجام دادیم اما آنها این كار را انجام نمی دهند.
به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، محسن پورسیدآقایی در سومین جلسه حمل و نقل و ترافیك استان تهران كه با مبحث توسعه خطوط ریلی و بررسی طرح جامع ریلی تهران برگزار شده بود، اظهار داشت: برای طرح جامع ریلی تهران مطالعات خوبی انجام شده و خروجی و نتیجه آن در اغلب محورها مورد بازدید قرار گرفته است. در حقیقت عملیاتی شدن این طرح مورد بررسی قرار گرفته و تصویب این طرح در دو گام مساله خطوط مترو داخلی تهران و خطوط حومه ای متصل به مترو تهران را مورد بررسی قرار می دهد.
وی اضافه كرد: خط تهران – كرج - كه اگر آنرا جزو خطوط تهران در نظر بگیریم - با ۱۱ خطی كه پیشبینی شده است، همه مناطق همچون منطقه ۲۲ و همه مراكز پایتخت كه هم اكنون دسترسی درستی به مترو ندارند را تحت پوشش قرار می دهد.
پورسیدآقایی افزود: خطوط حومه ای منطقی دارند كه در مورد خط تهران - كرج این مسائل در نظر گرفته نشده و در حقیقت یك اشتباه بوده است. بدون شك اینكه فردی با یك خط مترو از كرج به تهران بیاید و بعد سوار یك خط متروی دیگر شود و ایستگاه به ایستگاه تا مقصد خود برود شیوه درستی نیست. در حقیقت در این شیوه كاهش زمان دسترسی افراد از كرج به مقصد خود محقق نشده و این مورد مطلوبیت را كاهش داده است.
وی تصریح كرد: باید این تجربه را درست نماییم كه فردی كه از گلشهر به تهران می آید مستقیم به مقصد خود دسترسی داشته باشد و تنها در چند محل دسترسی به سایر خطوط مترو برای وی فراهم گردد.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاكید بر اینكه طراحی خطوط حومه ای با تهران نیست و محدودیتی در حوزه ساخت و طراحی و مدیریت با متروی تهران نیست، اظهار داشت: طبق قانون، طراحی، مدیریت و اجرای خطوط حومه ای بر عهده راه آهن جمهوری اسلامی ایران است. اگر در طرح جامع ریلی تهران این طرح عرضه شده به این علت است كه مشاور راه آهن و مشاور متروی تهران یكی انتخاب شده تا این طرح به صورت یكپارچه برای خطوط تهران، خطوط حومه ای و نحوه اتصال آنها به یكدیگر بررسی شود. در حقیقت این عرضه طرح مشترك شهرداری و وزارت راه و شهرسازی است. بنابراین تهران متولی شهرهای اطراف نیست.
وی تصریح كرد: مدت یك سال است كه اصرار داریم وزارت راه و شهرسازی متروی كرج را تحویل بگیرد اما از این كار سر باز می زند. برای هشتگرد هم رسما نوشته ایم كه ما این خط را تعطیل نمی نماییم.
پورسیدآقایی در مورد در نظر گرفتن مسائل محیط زیستی در طرح جامع ریلی تهران هم اظهار داشت: این طرح به صورت كلان طراحی شده است و وارد فاز اجرا نمی گردد. به شكلی كه مثلا نمی دانیم خط ها باید در چه عمقی اجرایی شود. این موارد باید در فاز دوم مهندسی بررسی شود. در سطح كریدورها مسائل و مطالعات محیط زیستی انجام می شود. بدون شك در مطالعات مهندسی و برای ورود به اجرا باید مطالعات كامل شود و جزئیات محیط زیستی هم در همین مرحله مورد بررسی قرار می گیرد.
منبع: بتن آنلاین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب